Audyt portfela to ważny krok w kierunku uzyskania kontroli nad portfelem domeny i wykorzystania go do maksymalnego możliwego poziomu.
Większość korporacji o globalnym zasięgu ma setki, jeśli nie tysiące nazw domen. Nawet mniejsze organizacje mogą mieć wiele domen, a czasami nawet więcej niż myślą! Przez lata domeny mogły być rejestrowane przez wiele podmiotów, z wielu lokalizacji i oddziałów, przez kilka osób kontaktowych oraz rejestratorów domen.
W oparciu o Twój wkład i rekomendacje, nasi doświadczeni audytorzy przeprowadzą serię automatycznych badań przesiewowych połączonych z badaniami manualnymi. W rezultacie opracują kompletny i przyjazny dla użytkownika przegląd portfela, obejmujący nie tylko wszystkie nazwy domen posiadanych lub powiązanych z Twoją organizacją, ale także te przechowywane przez osoby trzecie.
Audyt obejmie wszystkie globalne domeny najwyższego poziomu (gTLD) i domeny krajowe najwyższego poziomu (ccTLD). Łącznie ponad 600 domen TLD (Top-Level Domains).
Niektóre kraje i TLD oferują mocno ograniczone informacje, podczas gdy inne umożliwiają wszechstronne wyszukiwanie danych i ich dowolne dopasowanie. Znamy je wszystkie i staramy się identyfikować nie tylko domeny związane z Twoją głóną marką i produktami, ale także domeny przydatne w kampaniach marketingowych i inne nazwy domen, które zaproponujemy Ci do monitorowania.
Kolejnym krokiem jest ustalenie aktualnej sytuacji prawnej domen, tzn. czy Twoja organizacja kontroluje własne domeny.
Nasze statystyki pokazują, że aż 45% nazw domen może należeć do stron trzecich, w tym:
Posiadana przez nas wiedza o tym, którzy rejestratorzy zajmują się Twoimi domenami, kiedy mają one wygasnąć i jakie są obowiązujące przepisy i umowy, jest niezwykle istotna. Wielu rejestratorów stosuje politykę opt-in, w której opłaty za odnowienie domeny muszą zostać wniesione przed upływem określonego terminu lub domena po prostu wygasa.
Śledź i określaj ustawienia techniczne i efektywność każdej domeny. Wykorzystaj nieaktywne domeny. Zwróć uwagę
Dlaczego niektóre domeny zostały zarejestrowane w pierwszej kolejności? Większość nazw domen można łatwo kategoryzować, a wskazówki można znaleźć w danych kontrolnych. Jednakże są też takie domeny, które mogą być trudne do ustalenia.
Jest to oczywiście temat, w którym możesz zlecić nam przeprowadzenie badania i przygotowanie raportu.
Dla większości klientów naturalnym krokiem naprzód po dokładnym audycie jest zainicjowanie konsolidacji i optymalizacji portfela.