audyt i analiza twoich domen

Wyciągnij maksimum korzyści z Twojego portfela domen!

Audyt portfela to ważny krok w kierunku uzyskania kontroli nad portfelem domeny i wykorzystania go do maksymalnego możliwego poziomu.

Większość korporacji o globalnym zasięgu ma setki, jeśli nie tysiące nazw domen. Nawet mniejsze organizacje mogą mieć wiele domen, a czasami nawet więcej niż myślą! Przez lata domeny mogły być rejestrowane przez wiele podmiotów, z wielu lokalizacji i oddziałów, przez kilka osób kontaktowych oraz rejestratorów domen.

identyfikacja i przegląd portfela

Identyfikacja zakresu Twojego portfela

W oparciu o Twój wkład i rekomendacje, nasi doświadczeni audytorzy przeprowadzą serię automatycznych badań przesiewowych połączonych z badaniami manualnymi. W rezultacie opracują kompletny i przyjazny dla użytkownika przegląd portfela, obejmujący nie tylko wszystkie nazwy domen posiadanych lub powiązanych z Twoją organizacją, ale także te przechowywane przez osoby trzecie.

Audyt obejmie wszystkie globalne domeny najwyższego poziomu (gTLD) i domeny krajowe najwyższego poziomu (ccTLD). Łącznie ponad 600 domen TLD (Top-Level Domains).

Niektóre kraje i TLD oferują mocno ograniczone informacje, podczas gdy inne umożliwiają wszechstronne wyszukiwanie danych i ich dowolne dopasowanie. Znamy je wszystkie i staramy się identyfikować nie tylko domeny związane z Twoją głóną marką i produktami, ale także domeny przydatne w kampaniach marketingowych i inne nazwy domen, które zaproponujemy Ci do monitorowania.

sprawdzanie sytuacji prawnej domen

Określ status prawny i administracyjny

Kolejnym krokiem jest ustalenie aktualnej sytuacji prawnej domen, tzn. czy Twoja organizacja kontroluje własne domeny.

  • domeny które należą do Twojej głównej organizacji
  • domeny które są w posiadaniu oddziałów lub innych organizacji wewnętrznych
  • domeny które należą do stron trzecich

Nasze statystyki pokazują, że aż 45% nazw domen może należeć do stron trzecich, w tym:

  • domeny zarejestrowane na poprzednią firmę lub firmy nabyte
  • błędy ortograficzne lub całkowite pominięcie nazwy firmy w danych właściciela
  • domeny w posiadaniu pracowników
  • „leniwi” rejestratorzy domen rejestrujący domeny we własnym imieniu
  • domeny posiadane przez lokalnego dystrybutora
  • domeny posiadane przez byłych partnerów, konkurentów
  • zajęte przez niezadowolonych byłych pracowników
  • zajęte przez sprzedawców domen, a nawet cyberprzestępców

automatyczne odnawianie domen

Status administracyjny

Posiadana przez nas wiedza o tym, którzy rejestratorzy zajmują się Twoimi domenami, kiedy mają one wygasnąć i jakie są obowiązujące przepisy i umowy, jest niezwykle istotna. Wielu rejestratorów stosuje politykę opt-in, w której opłaty za odnowienie domeny muszą zostać wniesione przed upływem określonego terminu lub domena po prostu wygasa.

  • który dostawca domen jest aktualnym menedżerem, jeśli w ogóle jest
  • jakie podmioty są administracyjnymi, technicznymi i rozliczeniowymi kontaktami domeny

generuj korzyści z własnej domeny

Diagnozuj stan techniczny

Śledź i określaj ustawienia techniczne i efektywność każdej domeny. Wykorzystaj nieaktywne domeny. Zwróć uwagę

  • na które serwery nazw domeny wskazują
  • jakie domeny są aktywne
  • na ruch internetowy i dane dotyczące SEO (opcjonalnie)

skorzystaj z doświadczenia i sklasyfikuj domenę

Klasyfikuj domeny

Dlaczego niektóre domeny zostały zarejestrowane w pierwszej kolejności? Większość nazw domen można łatwo kategoryzować, a wskazówki można znaleźć w danych kontrolnych. Jednakże są też takie domeny, które mogą być trudne do ustalenia.

Jest to oczywiście temat, w którym możesz zlecić nam przeprowadzenie badania i przygotowanie raportu.

przegląd i optymalizacja

Konsoliduj i optymalizuj

Dla większości klientów naturalnym krokiem naprzód po dokładnym audycie jest zainicjowanie konsolidacji i optymalizacji portfela.

  • uporządkuj status prawny
  • konsoliduj kontakty
  • wybierz strategię odpowiedzi dla nazw zajętych przez podmioty trzecie
  • zamknij „luki” w portfelu
  • nie trać domen, które mogą się przydać
  • zamów zaległe domeny
  • skonsoliduj zarządzanie z jednym rejestratorem
  • wymyśl strategię dla swoich nazw